”Ge din man oralsex och en härlig stek i dag. Han ägnade sig ju ändå åt dig på Alla hjärtans dag”. Det budskapet medlar ”Steak and BJ (blowjob) Day”,
Många högtider har kommit till de senaste åren. En av de mer utmärkande högtiderna är ”biff och blowjob-dagen”.
På Alla hjärtans dag i februari fylldes kassorna hos blomsterhandlarna. Fram till torsdagen den 14 mars blev vissa nätbutiker extra upptagna med att packa diskreta beställningar till herr och fru Sverige. I dag är det nämligen s.k. ”Biff och Blowjob-dagen” som är raka motsatsen till Alla hjärtans dag. Det kvinnliga könet har till dagens ära planerat en speciell gåva.
I dag kan hon "gengälda" lite av uppmärksamheten, dock kommer hon undan billigare. Enligt konceptet är ingrediensen nämligen bara en biff och en blowjob (avsugning) som ges från henne till honom.
Dagen är uppenbarligen inte lika stor som Alla hjärtans dag, men förmodligen ett roligare inslag - för männen åtminstone.
Sådana är reglerna
Konceptet för dagen är egentligen enkelt: kort, blommor och andra gåvor är förbjudna. Däremot ska det serveras biff och före eller efter detta ska det ges en blowjob.
De män som väljer att fira 14 mars med en partner uppmanas också att tänka på kosten, då detta bidrar till smaken.
Det är allmänt känt att t.ex. sparris, lök, kål och för mycket rött kött kan ge spermier en otäck eftersmak. Detsamma gäller alkohol, koffein och nikotin. Däremot ger persilja, pepparmint, citron och selleri en godare smak på ett sött sätt. Det är lämpligt att inleda specialdiet en dag eller några dagar innan, om båda partner ska få en positiv upplevelse av det.
Biff och Blowjob-dagen
Den officiella "Steak and BJ Day" sågs på Facebook under 2010. I dag har den ”officiella” dagen över 115 000 följare på sin Facebooksida, en egen hemsida, en logga och ett gäng produkter som man kan köpa till dagen i ära.
Handlar inte bara om biff och oralsex
Oroa dig inte, den här dagen handlar inte bara om biff och oralsex. Dagen hjälper faktiskt med att samla in pengar i kampen mot bröstcancer. Evenemangets donationer kommer att ges till Coppafeel, en välgörenhet skapad för att öka medvetenheten om bröstcancer, bekämpa cancer och rädda livet för de 1,7 miljoner kvinnor som diagnoseras med bröstcancer varje år, skriver de på hemsidan.
Dessutom stöder evenemanget Breast Cancer Research Foundation, som också syftar till att öka medvetenheten om bröstcancer.